Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comédie-Française
Jakubčíková, Iveta ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Comédie-Française se zaobírá fenoménem nejstaršího stále aktivního národního divadla na světě, které jako jediné z pěti národních divadel ve Francii disponuje stálým souborem a repertoárem čítajícím na 3000 divadelních her. Cílem bylo vytvořit česky psanou aktuální práci o Comédii-Française, zabývající se historií divadla, jeho poměrně rigidní strukturou, rozdíly mezi divadelními scénami souboru, ale i otázkou konkurenceschopnosti divadelního domu s téměř 350 letou tradicí a velmi propracovaným systémem pravidel v době nových médií. Historie divadla sahá až do roku 1680, kdy byla Comédie-Française založena dekretem Ludvíka XIV. Comédie-Française hrála svou roli při nástupu nových uměleckých směrů, ale i během národních převratů a revolucí. I přesto, že poslední studie publika pochází z konce minulého století a je tedy náročné definovat současného diváka, Comédie-Française během posledních dvaceti let nepocítila nijak výrazné výkyvy v návštěvnosti, což je zapříčiněno také vysoce pro-aktivním přístupem směrem k mladému divákovi. 40 % diváků Comédie-Française navštěvuje výhradně představení tohoto divadla. Instituce disponuje poměrně stabilní mecenášskou komunitou, jež Comédii-Française přináší ročně 1 milion eur, tj. 10 % z vlastních výnosů divadla. Konkurenční výhodou...
Financování kultury v Čechách
Beránková, Barbora ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
V průběhu české historie hrálo divadlo klíčovou roli při formování českého jazyka a kultury. Divadlo zosobňuje mnohé z toho, co činí českou kulturu unikátní, ale také spojuje Českou republiku s jejími sousedy, s nimiž sdílí kulturní dědictví. Tato práce nejprve analyzuje vývoj institucionálního a právního rámce pro divadlo a jeho fungování. V následujících kapitolách tato práce nabízí přehled různých právních forem divadel, jak podnikatelských, tak neziskových. Dále je detailně zkoumána specifická situace divadel stále vlastněných státem a mnohé problémy a překážky, která tuto formu provází. Poté je popsán a zhodnocen proces transformace příspěvkových organizací, za pomoci příkladů vybraných divadel. Ve spojitosti s tím je dále řešena otázka rozdílu mezi komerčními a nekomerčními divadly, což vede k prozkoumání vztahu mezi kulturní politikou a sociálním vlivem kultury. V tomto kontextu je poté vysvětlen systém financování divadel, je popsáno daňové zákonodárství i veřejná podpora divadel. V závěrečné části jsou nabídnuty návrhy ke zlepšení současného systému, jakož i stručné shrnutí výzev, s nimiž se potýká financování českého divadla.
Daňová asignace a divadlo
Gerneš, David ; POKORNÝ, Jiří (vedoucí práce) ; VÁVROVÁ, Hana (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl na základě analýzy systému podpory divadel v České republice, analýzy daňové soustavy České republiky a analýzy daňových asignací na Slovensku, vyzkoumat, zda by pro českou divadelní síť bylo toto opatření prospěšné a zda by stálo za to, zabývat se jeho zavedením do praxe. Práce se též zabývá dopadem zavedení asignace daně z příjmů na české veřejné rozpočty a průzkumem veřejného mínění. V rámci průzkumu bylo osloveno 120 respondentů, kteří byli dotazováni na jejich vztah ke kultuře a zda by byli pro zavedení možnosti asignace a na jakou oblast neziskového sektoru by přispěli. Na základě těchto kroků je pak navržen systém asignace vhodný pro Českou republiku.
Řízení a financování stagiony na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Homindová Römerová, Eva (oponent)
Předmětem diplomové práce je podat charakteristiku stagionového typu divadla v rámci ucelené typologie divadel v České republice na příkladu Městského divadla Jablonec nad Nisou. Teoretická část práce, která je vytvořena na základě hodnocení sekundárních dat, popisuje právní zakotvení divadel, jejich možnosti financování, a to jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů, způsob řízení a specifika marketingu kultury. Na teoretické vymezení navazuje část praktická, věnující se primárně analýze Městského divadla Jablonec nad Nisou spolu s nahlédnutím na činnost libereckého Divadla F. X. Šaldy a vzájemným srovnáním obou divadel. Analytická část vychází z hloubkových rozhovorů a dotazování autorky a je doplněna o výzkum vnímání divadla jeho návštěvníky. Cílem práce je zjistit, zda je stagiona perspektivou českého divadelnictví do budoucna, zda se jedná o nosnou či pouze přechodnou formu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.